Eleccions municipals 2019, propostes d’accions pel col·lectiu LGTB (Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals)

El passat 16 de novembre des de l’Associació LGTB TALCOMSOM varem organitzar una assemblea oberta a tothom (tant socis com no socis) per tal de debatre quines son les necessitats més importants a nivell local per a gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals.
D’aquesta assemblea en varen sortir 11 propostes concretes. Us les fem arribar per tal que les pugueu tenir en consideració per als vostres programes electorals.

Podeu descarregar el document complert: document

Propostes:

1. Crear un pla local LGTB / Adhesió al pla comarcal LGTB.
  2. Difusió del Servei d’Atenció Integral (SAI) LGTB Comarcal (web, butlletí municipal i espais públics com OAC, Punt Jove, Casals, Residències, Escoles, Biblioteques, Espais Esportius…).
  3. Formació LGTB al personal municipal (genèrica sobre la llei 11/2014 i específica per personal d’atenció com OAC, policies municipals, agents cívics, jutge de pau…).
  4. Incloure models de diversitat LGTB en campanyes publicitàries (fires, festes, activitats en espais públics…).
  5. Vetllar per què les activitats (lúdiques, culturals, esportives…) siguin respectuoses amb el col·lectiu LGTB.
  6. Penjar les banderes LGTB (Arc de Sant Martí i/o transsexual) en les dates de commemoració.
  7. Promoure campanyes de sensibilització LGTB (també conjuntament amb el SAI LGTB comarcal i les entitats LGTB).
  8. Vetllar perquè no hi hagi LGTBfòbia als espais de lleure i esport municipals.
  9. Actualitzar els documents municipals perquè siguin inclusius i reflecteixin la realitat social evitant utilitzar la formula pare-mare.
  10. Projectes per a la inserció laboral de transsexuals (és un col·lectiu amb especial risc d’exclusió social).
  11. Vetllar perquè s’inclogui la diversitat LGTB als esplais, casals, biblioteques (hora del conte, club de lectura, adquisició nous llibres i fons LGTB).

Desembre de 2018

Associació LGTB TALCOMSOM